fredag 24 mars 2017

Traktortröja

Jag är så på gång med stickandet nu. Jag har många projekt på gång. Börjar på nya när jag får andra färdiga.

I somras var jag med min mamma till Jakobstad. Hon skulle köpa garn från den lokala garnaffären och jag gick med. Jag stod och bläddrade i några mönstermappar från Sandnes när mina ögon fastnade på en barntröja med traktorer på. Jag tänkte genast på min andra son och köpte mönstret. Mönstret låg i min mapp hela hösten, men efter nyår köpte jag garn och stickade den åt honom.


Jag valde att sticka den i DROPS Karisma. Jag har varit nöjd med DROPS garn och det passar min plånbok då det är prisvärda garn. Först var jag lite skeptisk till den olivgröna färgen. Hade kanske gärna haft en klarare färg, men då den var klar var jag ändå helt nöjd.

Jag stickade storlek för 8 år eftersom han fyller 8 i april. Men den blev faktiskt lite för stor.

Mönster: Från Sandnes, köpt i handarbetsaffär Marks & Rosengren i Jakobstad
Storlek: 8 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar