måndag 29 maj 2017

Pingviner

Försöker blåsa liv i denna plats med jämna mellanrum, men det lyckas inte så bra. Jag vet inte hur många gånger jag har satt mig ner för att skriva men sedan blivit avbruten. Det är väl så det är det här livet med en baby och tre andra som behöver mig.

Jag har haft väldigt flyt på med stickorna i vår. Det är nästan så att man inte kunde tro att det bara är ett drygt år sedan jag stickade enbart sporadiskt. Nuförtiden stickar jag nog minst ett varv per dag på något projekt.

Jag lär mig mycket om mig själv genom det jag tillverkar. Under våren har jag till exempel kommit underfund med att stickstorlek 4-5 passar mig bäst. Jag har inte riktigt tålamodet för tunna stickor, inte ännu i alla fall.

Under vintern stickade jag just med storlek 5 en tröja åt Milo. Jag började redan i november, men jag var så mycket sjuk att jag inte riktigt kom vidare. Men i mars fick jag den färdig.


Mönstret är ett gratismönster hämtat från ravelry och jag stickade i storlek 6 år så det finns ännu lite växtmån. Men 4 år hade nog blivit för liten, han blev fem i januari. Jag använde DROPS Nepal och stickor nr 5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar